مطالب جذاب و خواندنی

پیچک


مطالب جذاب و خواندنی
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مطالب جذاب و خواندنی و آدرس farid4.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






استخاره آنلاین با قرآن کریم


تعبیر خواب آنلاین





آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس

دریافت کد آپلود سنتر

نکونام فوتبال حرفه‌ای را از بازی در تیمهای پایهٔ باشگاه سایپا آغاز کرد و در سال ۱۳۷۷ به تیم پاس تهران پیوست. با بازی‌های درخشانش در دو فصل نخست حضورش در پاس، به تیمهای ملی جوانان و امید ایران دعوت شد و از آنجا به بازیکنی شناخته شده در فوتبال ایران تبدیل شد. او ۷ فصل را در تیم پاس با موفقیت سپری کرد و به کاپیتانی این باشگاه رسید. اوج حضور او در پاس بازی‌های درخشانش در جام باشگاه‌های آسیا ۲۰۰۵ بود، جایی که او به همراه آرش برهانی و محمد نصرتی تیم را به مرحلهٔ بعدی بردند. بازی‌های نکونام در این جام باعث شد تا باشگاه کایزرزلاترنآلمان به او پیشنهاد بدهد، اما با مخالفت مصطفی دنیزلی، سرمربی وقت پاس، این انتقال منتفی شد. نکونام در آخرین بازی اش با پیراهن پاس، بازی مقابل پرسپولیس در لیگ برتر، از داور دریافت کرد. پس از این بازی او به باشگاه الوحده امارات رفت. در میانه ، به باشگاه الشارجه امارات رفت و پس از بازی در جام جهانی ۲۰۰۶، از میان سه تیم هرتابرلین و کایزرزلاترنآلمان و اوساسونااسپانیا، اوساسونا را برگزید.او با اوساسونا قراردادی دوساله به ثبت رساند ، قراردادی که در صورت توافق طرفین به مدت یک سال دیگر قابل تمدید بود.

در اولین فصل حضور خود در اوساسونا آنقدر خوب و درخشان در ترکیب اصلی این تیم ظاهر شد که تیم رنجرز اسکاتلند حاضر به پرداخت یک میلیون پوند برای به خدمت گرفتن این ملی‌پوش ایرانی شد ، اما نکونام ترجیح داد در اوساسونا بماند. در 14 آگوست 2007 نکونام دچار پارگی لیگامنت در زانوی راست خود شد و پس از انجام عمل جراحی موفق در آلمان ، هشت ماه از میادین فوتبال دور بود. در زمان غیبت او باشگاه اوساسونا از یاروسلاو پلاشیل در پست هافبک استفاده نمود. در 24 نوامبر همین سال اوساسونا اقدام به تمدید قرارداد نکونام برای سومین سال متوالی نمود.

سومین فصل حضور نکونام در اوساسونا فصل درخشانی برای این بازیکن بود و این هافبک ملی‌پوش ایرانی توانست با گلزنی برابر تیم‌هایی رئال مادرید 8 گل به ثمر برساند و بعد از والتر پاندیانی برترین گل‌زن فصل اوساسونا لقب گرفت. این درخشش نکونام در اوساسونا از چشم دیگر تیم‌های حاضر در لالیگا پنهان نماند و تیم‌هایی همچون ویارئال و اسپانیول حاضر به پرداخت 5 میلیون یورو برای به خدمت‌گیری نکونام بودند ، اما نکونام از حضور در پامپلونا راضی بود و تمایل به ترک این تیم نداشت.

دیگر فصل درخشان نکونام در اوساسونا ، فصل 11-2010 بود ، فصلی که نکو با زدن 6 گل و ارائه‌ی بازی‌های تاثیرگذار در خط هافبک از جمله عواملی بود که مانع از سقوط اوساسونا از لالیگا شد. در پایان این فصل تیم‌های عربی و ترک بسیاری حاضر به خریدن گران‌قیمت‌ترین بازیکن اوساسونا بودند که با نکو با قبول کاهش دستمزدش ، یک فصل دیگر در این تیم ماندگار شد ، تا بهترین نتیجه‌ی تیمی دوران حضورش در اوساسونا را کسب نماید.

در پایان بد نیست بدانیم نکونام ، اولین بازیکن ایرانی است که در لالیگا بازی کرده‌است. او در نخستین فصل حضور در لالیگا، به بازیکن ثابت تیمش تبدیل شد و توانست با گل طلایی که در جام یوفا مقابل بوردو فرانسه زد، به بازیکنی محبوب در تیمش بدل شود او با این گل باعث شد تا برای اولین بار باشگاه اوساسونا جز 16 تیم برتر جام یوفا قرار گیرد پیش از این هرگز اوساسونا نتوانسته بود تا این مرحله از مسابقات بالا بیاید وی همچنین از سوی كاربران اینترنتی سایت باشگاه اوساسونا اسپانیا به عنوان بهترین بازیكن این تیم در سال 2011 میلادی انتخاب شد.او در بازی مقابل بارسلونا در جام حذفی اسپانیا در سال 2012 به عنوان کاپتان اوساسونا بازوبند را به دست بست تا به عنوان اولین ایرانی باشد که موفق به بستن بازوبند کاپتانی در اروپا شود.البته اولین بازی که جواد نکونام بازوبند کاپیتانی اوساسونا را به بازو بست در بازی دوستانه با لاتزیو بود که با تک گل جواد نکونام به سود اوساسونا به پایان رسید .

در تاریخ 31 تیر ماه سال 1392 بالاخره و پس از کش و قوس‌های فراوان، جواد نکونام، ستاره‌ی گران‌قیمت باشگاه اوساسونا راهی تیم پرطرفدار آبی‌پوش پایتخت یعنی استقلال شد

نکته جالب توجه در مورد نکونام ثبات این بازیکن بوده است. نکونام در کلیه‌ی تیم‌هایی که حضور داشته است ، ثباتی ستودنی داشته است و در نهایت نیز عنوان کاپیتانی این تیم‌ها را از آن خود ساخته است

 

جواد نکونام
Javad Nekounam.JPG
شناسنامه
نام کامل جواد نکونام
زادروز ۱۵ مهر ۱۳۵۹
زادگاه شهرری، ایران
قد ۱۸۶ س‌م
نام مستعار نکو
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی استقلال
شمارهٔ پیراهن 6
پُست هافبک
باشگاه‌های جوانان
  سایپا
باشگاه‌های حرفه‌ای
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
۱۳۷۷-۱۳۸۴
۱۳۸۴-۱۳۸۵
۱۳۸۵
۱۳۸۵-۱۳۹۱
۱۳۹۱
پاس تهران
الوحده
الشارجه
اوساسونا
استقلال
۱۸۷ (۴۲)
۱۱ (۳)
۱۱ (۵)
۱۴۹ (۲۴)
تیم ملی
 

 

گل‌های ملی

# تاریخ ورزشگاه حریف گل نتیجه مسابقه
۲۶ ۱۲ دی ۱۳۸۹ الریان، قطر Flag of آنگولا ۱-۰ برد
۲۵ ۳ اردیبهشت ۱۳۸۸ تهران، ایران Flag of تایلند تایلند ۱-۰ برد
۲۴ ۲۳ آبان ۱۳۸۸ تهران، ایران Flag of اردن اردن ۱-۰ برد
۲۳ February ۱۱, ۲۰۰۹ تهران، ایران Flag of کره جنوبی کره جنوبی ۱-۱ مساوی
۲۲ October ۱۵, ۲۰۰۸ تهران، ایران Flag of کره شمالی کره شمالی ۲-۱ برد
۲۱ September ۶, ۲۰۰۸ ریاض Flag of عربستان سعودی عربستان سعودی ۱-۱ مساوی
۲۰ July ۲۲, ۲۰۰۸ تهران، ایران Flag of کویت کویت ۲-۰ برد
۱۹ May ۲۵, ۲۰۰۸ تهران، ایران Flag of زامبیا زامبیا ۳-۲ برد دوستانه
۱۸ July ۱۸, ۲۰۰۷ Kuala Lumpur, Malaysia Flag of مالزی مالزی ۲-۰ برد
۱۷ July ۱۵, ۲۰۰۷ کوالالامپور پرچم جمهوری خلق چین ۲-۲ مساوی
۱۶ July ۲, ۲۰۰۷ تهران، ایران Flag of جامائیکا ۸-۱ برد دوستانه
۱۵ July ۲, ۲۰۰۷ تهران، ایران Flag of جامائیکا ۸-۱ برد دوستانه
۱۴ September ۶, ۲۰۰۶ Flag of سوریه سوریه ۱-۱ مساوی
۱۳ August ۱۶, ۲۰۰۶ دمشق Flag of سوریه سوریه ۲-۰ برد
۱۲ August ۲۴, ۲۰۰۵ Flag of لیبی ۴-۰ برد
۱۱ August ۲۴, ۲۰۰۵ Flag of لیبی ۴-۰ برد
۱۰ May ۲۹, ۲۰۰۵ Flag of جمهوری آذربایجان جمهوری آذربایجان ۲-۱ برد
۹ March ۳۰, ۲۰۰۵ پیونگ‌یانگ Flag of کره شمالی کره شمالی ۲-۰ برد
۸ November ۱۷, ۲۰۰۴ Flag of لائوس ۷-۰ برد
۷ November ۱۷, ۲۰۰۴ Flag of لائوس ۷-۰ برد
۶ August ۶, ۲۰۰۴ چیم Flag of بحرین بحرین ۴-۲ برد نظرات شما عزیزان:
[ یک شنبه 1 مرداد 1391برچسب:, ] [ 8:35 ] [ فرید محمودیان ]
درباره وبلاگ

به وبلاگ خودتون خوش آمدید
لینک های مفید
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 31
بازدید دیروز : 110
بازدید هفته : 302
بازدید ماه : 297
بازدید کل : 525764
تعداد مطالب : 456
تعداد نظرات : 116
تعداد آنلاین : 1